poniedziałek, 2 listopada 2015

Buraczkowe ciasto czekoladowe.


     Ciasto to po raz pierwszy piekłam na przyjęcie urodzinowe mojego synka. Trochę się obawiałam, bo wiem, że przedszkolaki to bardzo wymagający smakosze ;) Jak się okazało ciasto smakowało doskonale! Było pyszne, wilgotne, czekoladowe i zniknęło w mgnieniu oka! Od tej pory piekę je regularnie :) Polecam!


Składniki na buraczkowe ciasto czekoladowe:
375 g ugotowanych, obranych buraków
150 ml oleju
150 ml jogurtu naturalnego
5 jajek
275 g mąki pszennej
3 płaskie łyżeczki proszku pieczenia
300 g cukru
2 łyżki cukru z wanilią
80 g kakao
szczypta soli

      Buraki blendujemy, następnie dodajemy jajka, olej, jogurt i jeszcze chwilę blendujemy.


     Wszystkie suche składniki mieszamy razem i wsypujemy do masy buraczkowej. Wszystko razem mieszamy trzepaczką i przelewamy do sylikonowej formy (lub zwykłej wyłożonej papierem do pieczenia). Pieczemy około 1 godziny w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C. Przed wyjęciem sprawdzamy wykałaczką. Po wystudzeniu dekorujemy lukrem, polewą czekoladową lub cukrem pudrem. Gotowe!




22 komentarze:

  1. Uwielbiam to zdjęcie z przekrojem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie wilgotne, bardzo apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość że zdrowe to jeszcze pyszne :) myy , mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie mnie zachęciłaś do zrobienia tego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ;) i polecam się na przyszłość!

      Usuń
  5. Co za niezwykłe połączenie! :) I ten kolor buraczków blendowanych! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, tak! Buraczki z jogurtem tworzą róż idealny :D

      Usuń
  6. Nie miałam okazji jeszcze próbować ciasta z buraków! Przyznam, że ciasto bardzo mnie zaciekawiło, wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niedlugo to fajowe ciacho zagosci i na moim stole.Ciekawy przepis!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  8. Bardzo apetycznie wygląda i bardzo czekoladowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolač je baš primamljiv! ♥ Nikada nisam jela i pravila kolače sa cveklom, al za sve ima prvi put, zar ne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Dragano! Jest pyszne, więc bardzo polecam!

      Usuń
  10. muszę wreszcie zrobić to buraczane ciasto, bo trochę o nim czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo oryginalny przepis- marchewkowe jadłam ale burzaczkowego jeszcze nigdy- muszę spróbować, tym bardziej ,że wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mariolu, polecam i czekam na efekty!

      Usuń