Chlebek rabarbarowy.


     Dziś mam dla Was przepis na pyszne ciasto z rabarbarem i czekoladą. Puszyste, mięciutkie, a za sprawą dodatków wyjątkowo soczyste i pełne smaku. Najlepsze jeszcze ciepłe, gdy rozpuszczona czekolada eksploduje w ustach bogactwem smaku. Polecam!


Składniki na chlebek rabarbarowy:
2 jajka
1/2 szklanki cukru
2 łyżki cukru z wanilią
1 i 1/3 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju
2 szklanki mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
80 g gorzkiej czekolady
2-3 łodygi umytego, osuszonego, pokrojonego w 2 cm kawałki rabarbaru

     Piekarnik nagrzewamy do temperatury 175 stopni C. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy masłem i oprószamy bułką tartą. Jajka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, dodajemy mleko, olej i znów dokładnie miksujemy. Do drugiej miski przesiewamy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną i solą, dodajemy mokre składniki i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy pokrojoną czekoladę i przekładamy do przygotowanej formy. Posypujemy pokrojonym rabarbarem. Pieczemy 35-40 minut, aż wbity w ciasto patyczek będzie suchy. Gotowe!



Komentarze

  1. Robiłam podobny, pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, jak do tej pory robiłam tylko bananowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy to chlebek, czy ciasto... Nie ważne. Wygląda smakowicie i kusi... kusi... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwa nawiązuje do słynnego "Chlebka bananowego", czyli ciasta. Polecam ;)

      Usuń
  4. Świetny pomysł, wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. O tak! Ja upiekłam w piątek rano, pokroiłam, wystawiłam do ogrodu i do południa już nie było ;) Świeże powietrze zaostrza apetyt. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  6. Bardzo fajny na wynos, i do lasu. Można go przechować. Lubię takie chlebki chociaż dla mnie to bardziej ciasto. ale zwał jak zwał pyszne i kwaskowe czyli takie jak lubię Rabarbar górą :-) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to ciasto, choć się nazywa "chlebek" ;) Bardzo polecam!

      Usuń
  7. Ale pięknie i smakowicie wygląda! Kiedyś takie przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna propozycja na słodki chlebek :) z rabarbarem jeszcze nie piekłam....

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale świetny pomysł! Idealny na drugie śniadanie czy podwieczorek, mmm

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz