wtorek, 6 stycznia 2015

Puree z dyni.


     Dziś przedstawię mój sposób na bardzo proste przygotowanie puree z dyni. W sezonie przygotowuję sporą ilość, dzielę w około 250 g porcje, każdą z nich wkładam do woreczka i mrożę. Jest idealnym dodatkiem do zup, drożdżówek, serników i innych ciast. Polecam!


Składniki na puree z dyni:

dynia (około 2 kg)

     Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C. Dynię kroimy na pół, wyjmujemy miękki miąższ (nitki) wraz z pestkami. Blachę z piekarnika wykładamy papierem do pieczenia, na nim układamy połówki dyni (ja piekę przekrojeniem do dołu, ale można również piec skórką do dołu, a miąższ zabezpieczyć przed wysuszeniem folią aluminiową) i pieczemy 50 minut. Następnie wyłączamy grzanie, uchylamy piekarnik i czekamy 20 minut, żeby dynia ostygła. Po tym czasie ostrożnie wyjmujemy dynię z pieca, ewentualnie zdejmujemy folię, jeśli nam się nieco dynia przypiekła to odcinamy zbyt zarumienione kawałki. Upieczony miąższ wydrapujemy z dyni, przekładamy do naczynia i miksujemy blenderem na gładką masę. Gotowe!

     Gotowy mus posłuży nam jako baza do pysznej i zdrowej zupy (już wkrótce), do ciasta drożdżowego (mam w planach na weekend) lub jako masa do słodkiej tarty (już za chwilę). Ja wykorzystywałam ją również jako składnik obiadków dla synka, gdy był jeszcze malutki. Polecam!





14 komentarzy:

  1. bardzo fajny pomysł na przechowanie dyni :) U mnie jeszcze stoi w kuchni gigantyczna do ozdoby i trzeba by sie było za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już się na szczęście z moją rozprawiłam ;)

      Usuń
  2. Super pomysł, ja dynię mroże w kawałkach :-) a w takiej formie więcej zmieszczę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, właśnie uwielbiam dania z dynią, więc nie mogę się doczekać przepisów :) Ja swoją piekłam w całości i potem kroiłam, ale wydaje mi się, że twój sposób jest prostszy, nastepnym raziem spróbuję tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz coś wrzucę! Pozdrawiam Cię Kasiu!!!

      Usuń
  4. Dobry pomysł, wezmę z Ciebie przykład i zrobię podobnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. dynię ubóstwiam w każdej postaci! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie mroziłam bo nie mam miejsca tyle, ale fajny sposób na przechowanie dyni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy już będę w swoim domku, to TEŻ sobie kupię dużą zamrażarę!! :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) O tak, bez niej ani rusz ;) Aktualnie mam w niej warzywa (fasolkę, nać selera, lubczyk, koperek, pietruszkę), truskawki, jagody, porzeczki, masę dyni, trochę jarzębiny, ogromny wór aronii i tak sobie myślę, że przydałaby się nieco większa :P

      Usuń