Kruche ciasteczka z kokosem.

     Coś mnie ostatnio wzięło na ciasteczka. Zamysł miałam taki, że upiekę je, schowam w pudełeczku i jak nas najdzie ochota na coś słodkiego będą zawsze w pogotowiu. No i upiekłam arabskie księżyce z sezamem, a wieczorem nie było już nic! Postanowiłam upiec kolejną porcję ciasteczek, tym razem kokosowych. Na szczęście ten przepis jest bardziej rodzinny (tzn. ciasteczek wyszła cała fura!) i spokojnie mogłam je odłożyć w pudełeczku, lecz są tak pyszne, że długo nie poleżą ;). Przede wszystkim są kruchutkie, rozpływają się w ustach, a kokos nie dominuje tak jak przy tradycyjnych kokosankach, lecz idealnie współgra ze słodyczą ciasteczek. Polecam!!!

Składniki na kruche ciasteczka z kokosem
200 g masła lub margaryny
150 g cukru
2 łyżki cukru waniliowego
2 jajka
200 g wiórków kokosowych
400 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 trochę startej skórki z cytryny (około 1-1,5 łyżeczki)
DEKORACJA:
100 g czekolady
1 łyżeczka oleju
ewentualnie kandyzowana skórka cytrynowa i cukier puder
     Mąkę, proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy, wiórki kokosowe, skórkę z cytryny umieszczamy na stolnicy, mieszamy, dodajemy pokrojony tłuszcz i dokładnie siekamy (do uzyskania kruszonki). Następnie robimy wgłębienie, dodajemy jajka , mieszamy nożem i szybko zagniatamy ciasto (im mniej je ogrzejemy dłońmi, tym ciasteczka będą bardziej kruche), a następnie chłodzimy w lodówce około 20-30 minut. Po tym czasie wałkujemy je na placek o grubości 1,5-2 cm i wycinamy pożądane kształty (ja wycinałam szklanką, ale mogą być również serduszka, gwiazdki, księżyce itp.). Ciasteczka układamy na wyłożonej papierem blasze, ścinki ciasta zagniatamy, wałkujemy i wycinamy kolejne ciastka. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C i pieczemy w nim ciasteczka do 15 minut (jeśli wycinamy drobne ciasteczka to krócej), ciastka mają się jedynie lekko zarumienić. Upieczone wyjmujemy z piekarnika, studzimy.
     Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej (wkładamy do miseczki i umieszczamy ją nad gotującą się wodą, miseczka nie może dotykać wody), dodajemy olej i mieszamy. Skórkę cytrynową odsączamy z syropu, kroimy na mniejsze kawałeczki, mieszamy z cukrem pudrem (niekoniecznie). Zimne ciastka polewamy czekoladą i ewentualnie posypujemy skórką cytrynową. Gotowe!


Komentarze

Prześlij komentarz