Makowiec japoński.


     Witajcie Kochani! Dziś zapraszam na soczysty makowiec japoński. Jest to ciasto makowe, pieczone bez spodu, przypominające masę makową, wzbogacone dodatkiem jabłek, które nadają mu wyjątkowej soczystości. Polewa czekoladowa dopełnia smaku, tworząc harmonijną całość. 


Składniki na makowiec japoński: forma 28x40 cm
400 g suchego, mielonego maku
szklanka gorącego mleka
9 jajek
450 g cukru pudru
220 g masła w temperaturze pokojowej
700 g obranych i startych na grubych oczkach jabłek
9 łyżek kaszy manny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2-2,5 szklanki bakalii (orzechy, rodzynki, żurawina, pokruszone płatki migdałów, pokrojone figi, morele itp.)

     Mak wsypujemy do garnka, zalewamy gorącym mlekiem, podgrzewamy ciągle mieszając, aż mak się sparzy, a mleko odparuje. Następnie dodajemy bakalie, mieszamy, studzimy.
     Masło ucieramy z cukrem pudrem, następnie dodajemy po 1 żółtku, cały czas miksując. Do puszystej masy dodajemy zimny mak, jabłka i kaszę manną wymieszaną z proszkiem do pieczenia, dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy ubite na sztywną pianę białka i delikatnie mieszamy do połączenia. Tak przygotowane ciasto przekładamy na wyłożoną papierem do pieczenia formę i pieczemy w nagrzanym do temperatury 180°C piekarniku około 55-60 minut.

POLEWA CZEKOLADOWA:
150 g gorzkiej czekolady
50-60 ml śmietanki 30%

     Połamaną w kostki czekoladę zalewamy śmietanką i podgrzewamy do rozpuszczenia czekolady w kąpieli wodnej lub mikrofalówce, dekorujemy zimne ciasto. Gotowe







Komentarze

  1. nie jadłam go jeszcze, a wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejkuniu, wygląda super, uwielbiam makowce❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja, i ja!!! Chociaż strucli mamy ciężko przebić ;)

      Usuń
  3. ciacho znam ze słyszenia, ale nie miałam okazji jeść, ciekawie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w H&C takiego wielbiciela tego makowca, że na święta piekę już tylko ten :-) Ale mam nieco inny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jest równie smaczny jak ten ;) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Jestem zachwycona smakiem makowca

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz