Krokiety ruskie.


     Dziś przepis na pyszne krokiety z nadzieniem twarogowo-ziemniaczanym, powszechnie zwanym "ruskim". Próbowaliście? Jeśli nie, to bardzo polecam! Nie ma nic lepszego od aksamitnego, kremowego nadzienia ukrytego pod chrupiącą panierką. Znakomite zarówno na ciepło, jak i na zimno. Bardzo nam smakują, toteż polecam wszystkim ;)


Składniki na krokiety ruskie:
NALEŚNIKI:
800 ml mleka
300 g mąki pszennej
2 spore jajka
szczypta proszku do pieczenia
olej do smażenia
      Mleko wlewamy do miski, wbijamy jajka, dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i mieszamy za pomocą mątewki, na gładką masę pozbawioną grudek. Powstałe ciasto ma konsystencję słodkiej śmietany, odkładamy je na co najmniej 20 minut, by masa odpoczęła i odrobinę zgęstniała. Po tym czasie rozgrzewamy patelnię (ważne jest by była naprawdę dobrze nagrzana), smarujemy olejem i małą chochelką wlewamy niewielką porcję ciasta, pamiętając o tym, że mają być one cieniutkie. Gdy naleśnik się już z wierzchu zetnie, a od spodu lekko zarumieni, przewracamy na drugą stronę, a po chwili zdejmujemy z patelni (nie wysmażamy ich, mają być mięciutkie). 


NADZIENIE:
500 g ugotowanych ziemniaków
500 g świeżego twarogu
2 cebule obrane i pokrojone w drobną kostkę
olej
sól
pieprz
opcjonalnie- czosnek granulowany lub majeranek
     Ziemniaki i twaróg przeciskamy przez praskę, dodajemy podsmażoną na oleju cebulę, doprawiamy solą i pieprzem i mieszamy na gładką masę (opcjonalnie doprawiamy czosnkiem lub majerankiem).

DODATKOWO:
2 jajka
bułka tarta
olej
     Naleśniki nadziewamy farszem, zwijamy tak jak tutaj, obtaczamy w roztrzepanych jajkach oraz bułce tartej i smażymy na złoty kolor z każdej strony. Gotowe!!!




Komentarze

  1. Często je robiłam, bo są pyszne, przypomniałaś mi by je zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnogo su ti lepi kroketi ♥ A i dobri su za ovo hladnije vreme kada nam treba kaloričnija hrana.
    Pozdrav, draga moja..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie! Są bardzo dobre, więc polecam ;)
      Pozdrawiam kochana, życzę miłego dnia!

      Usuń
  3. o ale bym zjadła, pierogi ruskie uwielbiam, a w naleśnikach ... mega pysznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Ja jak lepię pierogi to zazwyczaj przygotowuję więcej farszu tylko po to, by przygotować te krokiety ;p Bardzo mi smakują!

      Usuń
  4. O, kurcze :) nie robiłam i nie jadłam takich krokietów. Koniecznie musze spróbować. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie nadzienie! Zajadam bardzo często w pierogach, rzadziej w krokietach. Tak, czy tak bardzo mi smakuje! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz