Uda z indyka po rzymsku.


     Dziś mam dla Was Kochani przepis na pyszne, rozpływające się w ustach mięso. Istotą przygotowania tego dania jest długie duszenie mięsa w passacie pomidorowej doprawionej ziołami. Ja użyła mięsa z indyka, ale każde inne będzie równie smaczne. Bardzo polecam, bo jest to danie z tych mało pracochłonnych, a bardzo smacznych ;)


Składniki na uda z indyka po rzymsku:
2-3 uda z indyka (lub 1,5-2 kg innego mięsa)
2-3 łyżki oliwy
750 ml  passaty pomidorowej (czyli pulpy, czyli przecieru pomidorowego-nie koncentratu!)
2 gałązki tymianku
1 gałązka bazylii
pieprz
sól
1 łyżeczka cukru

     Mięso nacieramy solą i pieprzem. Oliwę nagrzewamy w garnku, w którym będziemy dusić mięso (u mnie szybkowar). Mięso podsmażamy z każdej strony, zalewamy przecierem, dodajemy zioła i dusimy na bardzo małym ogniu około 3-4 godziny (w szybkowarze wystarczy 1,5 godziny). Po tym czasie sos pomidorowy doprawiamy cukrem, solą i pieprzem, gotowe. Podajemy z makaronem.




Komentarze

  1. Muszą być pyszne, fajny pomysł Agnieszko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie delikatne wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. smaczny obiad, nie jadłam takiego mięsa po rzymsku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, to polecam! Zarówno drób, jak i sztuka mięsa, smakuje wybornie ;)

      Usuń
  4. Nie jadłam jeszcze po rzymsku ale fajne są. Sosik mi się podoba i udka zyskują na pewno na smaku w nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To niby proste danie z kilku składników, ale nas zachwyca ;)

      Usuń

Prześlij komentarz