Kotlety z cukinii ze szpinakiem.


     Dziś mam dla Was przepis na soczyste kotlety z cukinii ze szpinakiem. Są mięciutkie, aromatyczne i zdrowe. Mąż ubolewał nad tym, że nie mają w sobie mięsa, ale tylko do chwili gdy spróbował, okazały się bowiem bardzo, bardzo smaczne. Ja podałam je na kolację bez żadnych dodatków, jeśli zamierzacie je podać na obiad polecam zwiększyć ilość śmietanki do sosu i podać je na szerokich wstążkach makaronu. Pycha!


Składniki na kotlety z cukinii ze szpinakiem:
450 g młodej (małej) cukinii
2-3 garści świeżego szpinaku
1 mała cebulka
70 g startego sera żółtego
1 małe jajko
80 g bułki tartej
sól
pieprz
olej do smażenia
SOS:
1 garść świeżego szpinaku
100 ml śmietany 30%

     Młode cukinie myjemy, osuszamy, ścieramy na tarce o dużych oczkach, solimy około połową łyżeczki soli, mieszamy i przekładamy na sito, bądź durszlak i odstawiamy na około 45 minut. Po tym czasie bierzemy po garści cukinii i dokładnie odciskamy. Tak przygotowaną cukinię przekładamy do miski, dodajemy pokrojoną w drobną kostkę cebulę, posiekany szpinak, ser, jajko, bułkę tartą i dokładnie wyrabiamy. Doprawiamy solą i pieprzem. Masa ma być gęsta, jeśli jest za rzadka dodajemy trochę bułki tartej. Z tak powstałej masy formujemy kotleciki i smażymy na rozgrzanym tłuszczu, aż się apetycznie zarumienią. Gotowe kotlety przekładamy na ręcznik papierowy, a na patelnię wrzucamy garść szpinaku, a po minucie, gdy szpinak zmięknie, wlewamy śmietankę i gotujemy jeszcze minutkę. Kotlety przekładamy do sosu i gotowe ;)


Komentarze

  1. Wyglądają bardzo zachęcająco.
    Świetna propozycja na danie bez mięsa, którego czym mniej będziemy jeść tym lepiej.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Jestem tego samego zdania, niestety moi mięsożercy są niereformowalni ;( Na szczęście zaczynam to zmieniać ;)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
    2. Hi, świetny przepis...ròwnież forsuje moich mięsożerców...już od 6 m-cy ale od tego mięsa są silniejsi

      Usuń
    3. :) U mnie trochę przesadzają, na śniadanie mięso, jaja lub ryby, na obiad mięso jaja lub ryby i na kolację mięso jaja lub ryby! Więc kiedy uda mi się przeforsować jakieś warzywne danie jestem z siebie bardzo dumna :)
      Pozdrawiam cieplutko!!!

      Usuń
  2. A jakie pomysłowe, byłam pewna,że z mięsem, a to fajne warzywne danie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agnieszko świetna propozycja :-) bardzo lubię cukinię ale samych kotletów z niej jeszcze nie robiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! Przepyszne kotleciki, z chęcią zrobię - idealnie pasowałyby do wegetariańskiego burgera :):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha ha norma jak facet nie ma mięsa to nie ma obiadu. Ja tam zajadałabym się do wylizania talerza. Z cukinią to muszą być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zapewne wiesz kocham wszystkie wegetariańskie pomysły na obiad, więc tym również jestem zachwycony. O i akurat mam kilka cukinii w domu, więc niebawem zrobię! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawa jestem co na to mój mięsożerca, bo dziewczyny zjedzą na pewno :)
    fajny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widząc zdjęcie myślałam, że są z mięsem :) Takie pięknie przyrumienione! Bardzo fajny pomysł na obiad. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz