Placki z cukinii lub patisonów.


     Dziś zapraszam Was na wyjątkowe placki, a mianowicie placki z patisonów z dodatkiem cukinii. Chrupiące, pyszne, idealne na obiad bądź sytą przekąskę. Ja podałam je z potrawką mięsno-warzywną i sosem tzatziki, było pysznie!!!


Składniki na placki z cukinii lub patisonów
około 700 g cukinii lub patisonów (ja wymieszałam pół na pół)
1 duża cebula lub 2 mniejsze (u mnie czerwona)
2 małe ząbki czosnku
2 jajka
4 łyżki mleka
3-4 łyżki mąki
sól
pieprz
olej do smażenia
     Cukinie jak i patisony wybieramy młode, niewielkie, o miękkiej skórce, z niewykształconymi jeszcze nasionami (w tedy ścieramy je ze skórką). Jeśli wybieramy duże, wyrośnięte warzywa musimy je obrać z grubej skóry i wyjąć gąbczaste wnętrze z nasionami. Cukinie i patisony ważymy po przygotowaniu. Gotowe warzywa ścieramy na tarce o grubych oczkach, posypujemy 1 łyżeczką soli, dokładnie mieszamy i zostawiamy na około 10 minut. W tym czasie drobniutko siekamy cebulę, dodajemy do niej przeciśnięty przez praskę czosnek, szczyptę soli i dokładnie mieszamy. Gdy cukinia już zmięknie, dokładnie ją płuczemy, odciskamy z niej sok (ja wyciskam kolejno garść po garści) przekładamy ją do suchej miski, dodajemy cebulę z czosnkiem, jajka, mleko i część mąki. Dokładnie mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem, jeśli masa jest za rzadka dodajemy resztę mąki, jeśli za gęsta (w co wątpię) trochę mleka. Masa powinna wyglądać tak


Na patelni o grubym dnie rozgrzewamy olej i smażymy partiami placki (1 kopiata łyżka na 1 placek).


     Gotowe placki odsączamy na ręczniku papierowym i podajemy. Ja najbardziej lubię na ciepło, gdy są jeszcze chrupiące. Można je podać z sosem mięsnym, warzywnym, tzatziki, śmietaną lub bez dodatków. Polecam!




Komentarze

  1. Takie chrupiące, idealnie usmażone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całkowita rozpusta !!

    Zapraszam do mnie: www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione, takie placki mogę jeść zawsze :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je bardzo lubię, lecz nie mogę jeść zbyt często :'(
      Gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  4. No nie mam cienia wątpliwości, że było pysznie, dodatek potrawki mięsno-warzywnej i sosu tzatziki doskonale wkomponował się w całość, też smażę takie placuszki i wszyscy je lubimy - pozdrawiam Cię Agnieszko :-):-):-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Halinko za wszystkie mile słowa. Również gorąco Cię pozdrawiam i życzę miłej Nocki :)

      Usuń

Prześlij komentarz