Buchty z rabarbarem.

     Nie tak dawno publikowałam mój sprawdzony przepis na buchty-drożdżowe bułeczki, które były nadziane powidłami śliwkowymi. Tym razem poszłam o krok dalej i upiekłam buchty z rabarbarem z nieco innego przepisu, uzyskując nieco słodsze ciasto. Bo skoro sezon na rabarbar w pełni, to czemu nie? Nie będę ukrywać, że to był strzał w dziesiątkę. Puszyste, słodkie bułeczki skrywające w sobie kawałki kwaskowatego rabarbaru idealnie się wkomponowały w majowe śniadanko. Polecam!
Składniki na buchty z rabarbarem
ROZCZYN:
50 ml ciepłego mleka
15 g świeżych drożdży (lub 7 g suchych)
1 łyżeczka cukru
500 g mąki
RESZTA SKŁADNIKÓW:
100 ml ciepłego mleka
100 ml ciepłej wody
2 łyżki oleju
1 jajko
1 żółtko
3 łyżki cukru
szczypta soli
NADZIENIE:
150 g rabarbaru
4 łyżki słodkiego dżemu (najlepiej truskawkowego)
3 łyżki stopionego masła do posmarowania
cukier puder do posypania
     Mąkę przesiewamy do sporej miski, robimy w niej dołek. Drożdże rozcieramy z cukrem i mlekiem, a następnie wlewamy do przygotowanego dołeczka (jeśli używamy suchych drożdży ten etap pomijamy, wszystkie składniki na ciasto łączymy i od razu przystępujemy do wyrabiania). Po 10 minutach, gdy drożdże już zaczną rosnąć, dodajemy mleko, wodę, olej, jajko, żółtko, cukier i sól, mieszamy i wyrabiamy gładkie ciasto (za pomocą miksera z hakiem) trwa to około 10 minut. Przykrywamy miskę ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce, by podwoiło swoją objętość. Jeśli przygotowujemy ciasto wieczorem, a chcemy je upiec dopiero rano, zabezpieczamy miskę folią spożywczą i od razu wkładamy do lodówki, w ten sposób ciasto również wyrośnie, ale zajmie mu to więcej czasu.
     W tym czasie obieramy rabarbar, kroimy go na 1 cm kawałki, dodajemy dżem i dokładnie mieszamy. Gdy ciasto już ładnie wyrosło wykładamy je na stolnicę i dzielimy na około 20 części. Każdy kawałek formujemy na okrągły placuszek, nadziewamy 2-3 kawałkami rabarbaru z dżemem i zlepiamy jak pączki. Układamy w wyłożonej papierem formie (ja użyłam tortownicy o średnicy 28 cm) zlepieniem do dołu, mają być blisko siebie, by podczas pieczenia skleiły się. Odstawiamy na 20 minut do wyrośnięcia. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni C, wyrośnięte bułeczki smarujemy połową porcji rozpuszczonego masła i pieczemy około 25-30 minut, aż się ładnie zarumienią. Wyjmujemy je z piekarnika, jeszcze gorące smarujemy pozostałym rozpuszczonym masłem i czekamy, aż masło się wchłonie.
 Następnie posypujemy cukrem pudrem i gotowe! Pyyycha!!!




Komentarze

  1. Pyszne :) ale mi chęci narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają na bardzo pulchne i delikatne :D Narobiłaś mi apetytu :D mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie i dziękuję za tak miły komentarz. Pozdrawiam cieplutko!!! :)

      Usuń
  4. Właśnie piękę... Z ciastem pracuje się super!!! Zobaczymy jakie będą po upieczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne!!!!!!!! Mięciutkie, po prostu pyszne! U mnie nadziane dżemem, marmolada i brzoskwiniami polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się udały i smakowały!!! :) Z takim nadzieniem musiały smakować obłędnie!!!

      Usuń

Prześlij komentarz