Kurczak gotowany, smażony w panierce.

     Czasami gdy nie mamy już pomysłu co można zrobić z mięskiem z rosołu, warto wypróbować ten sposób. Kurczak wychodzi obłędny, najlepiej do panierowania nadają się udka, więc czasami przygotowuję rosół z ćwiartek z kurczaka, by później usmażyć je i podać do drugiego dania. Panierka usmażona na złoto jest chrupiąca, a natomiast mięsko soczyste, mięciusie, samo odchodzi od kości i rozpływa się w ustach. Pycha!!!

Składniki na kurczaka gotowanego, smażonego w panierce
4 ugotowane w rosole, wystudzone udka bez skóry
1 duże lub 2 małe jajka
bułka tarta
przyprawa do kurczaka
papryka słodka lub ostra
olej do smażenia
     Jajka rozbijamy w głębokim talerzu, dodajemy około 2 płaskich łyżeczek przyprawy do kurczaka. Ćwiartki posypujemy papryką, następnie panierujemy w jajku i w bułce tartej. Smażymy w rozgrzanym oleju, gdy się już ładnie ze złocą odsączamy z tłuszczu, układając chrupiące kawałki na ręczniku papierowym. Gotowe!

Komentarze

  1. Myslalem,ze tylko ja robie takiego kurczaka, a jednak nie. Nauczyla mnie teog babcia. Taki kurczak to szał, po ugotowaniu nacieram papryka ostra w jajko, bulke tarta i na olej. Pycha! Pomidorowa z makaronem i taki zestaw kurczakow z majonezem, albo sosem tatarskim i jestem w niebie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) O tak, rewelacyjnie smakuje! Moje ulubione mięsko :) Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  2. Kochani!
    Dla laików, proszę o temperaturę oleju (frytownica) i czas smażenia.
    Pozdrawiam!
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię marnować jedzenia, a za gotowanym kurczakiem nie przepadam, dlatego niestety często lądował w moim koszu. Dziękuję za przepis - chętnie go wypróbuję. Skoro tak go zachwalasz, na pewno jest smaczny i wart wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuję. Niedlugo. Zaraz po pomidorowej. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj robiłem. Palce lizać. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie próbowałam, ale spróbuję, szukałam przepisu na kurczaka najpierw o gotowanego a później upieczonego, ale nie znalazłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten sposób na kurczaka, jest naprawdę bardzo dobry 😊

      Usuń
  7. Wczoraj wypróbowałam ten przepis, po rosole został mi kurczak, bardzo dobry, chrupiące skórka, podałam z frytkami i surówka, rewelacja polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze smażyłem bezpośrednio z rosołu na margarynie podlewając rosolem a tu proszę ciekawa alternatywa

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś wypróbuję dziękuję za pomysł 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz