Sernik "Wiśnie w czekoladzie".


     Dziś zapraszam wszystkich na kremowy sernik czekoladowo-wiśniowy. Kocham czekoladę, bardzo lubię serniki, więc znów postanowiłam je połączyć i upiec sernik z czekoladą, lecz tym razem słodycz ciasta przełamałam dodatkiem wiśni. I to był strzał w dziesiątkę! Całość tworzy spójną, wysublimowaną całość. Ciasto jest pyszne, więc mogę je szczerze polecić. Prawdziwa rozpusta na koniec karnawału!!!!


Składniki na sernik "Wiśnie w czekoladzie": ja piekłam w tortownicy o śr. 28 cm i wyszedł dość niski, jeśli chcecie żeby był wyższy użyjcie tortownicy nieco węższej (26 lub 24 cm):

SPÓD (kakaowe kruche ciasto):
125 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
2 łyżki cukru pudru
80 g zimnego masła
1 jajko
     Wszystkie suche składniki przesiewamy do miski, dodajemy zimne masło oraz jajko i miksujemy na okruchy (1-2 minuty). Następnie odkładamy mikser i szybko zagniatamy ciasto ręką, wkładamy do lodówki na około 30 minut. Po tym czasie ciasto rozkładamy na formie wyłożonej papierem tworząc spód i 2-3 cm rant. Tak przygotowane ciasto pieczemy w nagrzanym do 180-190 stopni C przez 10 minut, następnie wyjmujemy i chwilę studzimy.

NADZIENIE:
700 g twarogu
1/3 szklanki oleju
2 szklanki mleka
2/3 szklanki cukru
1 jajko
1 budyń wiśniowy
1 łyżka gorzkiego kakao
50 g rozpuszczonej mlecznej czekolady lub 2 łyżki kremu czekoladowego (typu nutella lub inny tańszy zamiennik)
250-300 g drylowanych wiśni (u mnie mrożone)
     Zmielony twaróg przekładamy do miski, dodajemy kolejno: olej mleko, cukier, jajko, kakao, budyń i miksujemy do połączenia i otrzymania gładkiej masy. Masę serową dzielimy na pół. Do jednej części dodajemy kakao, czekoladę i dokładnie miksujemy. Na końcu dodajemy połowę wiśni i dokładnie mieszamy. Do drugiej porcji masy serowej dodajemy resztę wiśni i mieszamy. Na podpieczony spód wykładamy masę wiśniową, na nią masę czekoladową (kolejność można oczywiście zmienić i ja następnym razem tak zrobię, gdyż masa czekoladowa jest cięższa i lepiej jej będzie na dole :) wyrównujemy wierzch i wkładamy do nagrzanego do 175-180 stopni C piekarnika. Pieczemy 50-60 minut. Jeśli sernik zbyt szybko się rumieni wierzch przykrywamy folią aluminiową. Ciasto po upieczeniu będzie dość rzadkie, ale to nic, takie ma być. Ciasto studzimy w uchylonym piekarniku, a następnie przekładamy do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc), żeby stężało.

POLEWA CZEKOLADOWA:
4 łyżki przegotowanego, letniego mleka lub wody
1 łyżka gorzkiego kakao
100 g czekolady mlecznej
dowolna dekoracja (u mnie czekoladowe serduszka)
     Do niewielkiej, szklanej miseczki wlewamy mleko bądź wodę i rozprowadzamy w nim kakao, dokładnie mieszamy, żeby pozbyć się grudek. Następnie dodajemy połamaną w kostki czekoladę i wkładamy na 15-20 sekund do mikrofalówki. Wyjmujemy, mieszamy, jeśli czekolada się jeszcze nie rozpuściła czynność powtarzamy. Ja grzałam 2 razy. Jeśli nie chcemy używać mikrofalówki tę samą czynność można wykonać w kąpieli wodnej(miskę stawiamy nad gotującą się wodą, w ten sposób, by woda nie stykała się ze szkłem) i mieszamy, aż czekolada się rozpuści. Tak przygotowaną polewę rozprowadzamy na zimnym serniku, dowolnie dekorujemy.\. Po około 5 minutach ciasto jest gotowe!






Komentarze

  1. Mmm... Wspaniały sernik! Poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czekolada i wiśnie to jedno z najlepszych połączeń, a do tego ser mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez uwielbiam serniki ;) a wisnie sa idealnym dodatkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny!! A te wiśnie stanowią,, wisienkę na... serniku,, ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Omnomnom..wyglada obłędnie, ale mam smaka na sernik ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje smaki, wiśnie w czekoladzie ale to musi by dobre. Taka dawka szczęścia na talerzu, bo czekolada to pełnia szczęścia dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to nazwałaś. Masz rację "dawka szczęścia"!

      Usuń
  7. Oj też się piszemy na taką sernikowo -czekoladową rozpustę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda na bajecznie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny serniczek!! Prezentuje się doskonale!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz