Pogacze z twarogiem.


     Witajcie Kochani. Jakiś czas mnie tutaj nie było, ale na szczęście wracam i to jeszcze z samymi pysznościami :) Pogacze to popularne na Bałkanach, niewielkie bułeczki, idealne na każdą porę dnia. W moim przepisie warstwy drożdżowego ciasta przełożone są masą z twarogu i po upieczeniu są chrupiące z zewnątrz i mięciutkie w środku, i co najważniejsze są pyszne! Można je podać do zupy, do piwa, na drugie śniadanie, podwieczorek, a nawet do grilla. Dzieci zajadają bez okazji. Jeszcze się nie zdarzyło, że zostały na kolejny dzień, ale podejrzewam, że będą równie smaczne co pierwszego dnia. Mi najbardziej smakują jeszcze ciepłe, zaraz po upieczeniu.
     Bardzo lubię samodzielnie piec pieczywo dla moich bliskich, bo wtedy mam pewność, że użyte do ich przygotowania składniki są najwyższej jakości. Taką samą pewność mam kupując kosmetyki naturalne na stronie bee.pl. Po prostu je uwielbiam! Zachęcam do przejrzenia ich oferty, bardzo szeroki wachlarz produktów pozwala dokonać najlepszych wyborów ;) Bardzo polecam!


  Ja tym razem postawiłam na ujędrniającą żurawinę i łagodzący aloes. Jestem zachwycona 😁



Składniki na Pogacze z twarogiem:
600 g mąki tortowej (typ 400 lub 405)
250 ml ciepłego mleka
10 g drożdży
szczypta cukru
100 ml oleju
płaska łyżeczka soli
100 g masła
200 g mielonego twarogu
1 jajko

Na wierzch:
1 roztrzepane jajko
sezam i czarnuszka

     Drożdże posypujemy cukrem i rozcieramy w ciepłym mleku. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy drożdże, sól, olej i zagniatamy gładkie ciasto. Odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia.
     Miękkie masło łączymy z twarożkiem, jajkiem i szczyptą soli, mieszamy do połączenia składników.
     Wyrośnięte ciasto dzielimy na 5 części, każdą z nich wałkujemy na kwadrat o boku około 24 cm. Pierwszy placek kładziemy na dużym talerzu, smarujemy 1/4 masy twarogowej, na to kolejny kwadrat, masa i tak do skończenia składników, z czego pamiętajmy, że ostatnią warstwą ma być ciasto. Teraz całość wkładamy do lodówki na około 30 minut, następnie wyjmujemy na blat lub stolnicę oprószoną mąką i wałkujemy na grubość około 1,5 cm, smarujemy roztrzepanym jajkiem, posypujemy ziarenkami, kroimy ostrym nożem na kwadraty o boku 2,5-3 cm. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
     Piekarnik nagrzewamy do temperatury 190°C, po około 10 minutach wkładamy pogacze do piekarnika i pieczemy na rumiano, czyli jakieś 20-25 minut. Gotowe!



Komentarze

  1. Cieszę się, że wróciłaś :-) I to od razu z przytupem! Te pogacze wyglądają jak z reklamy. Pięknie się wylistkowały, na początku myślałam, że to ciasto francuskie. Jako miłośnik piwa zapisuję przepis. Całuski!

    OdpowiedzUsuń

  2. Ja jestem jak dziecko, uwielbiam zajadać takie pyszności bez okazji, naprawdę chętnie bym posmakowała, bo wyglądają nietuzinkowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również myślałam, że to ciasto francuskie:) warstwy perfekcyjne a pogacze cudne, mistrzostwo świata!
    Zapisuję przepis i mam nadzieję, że uda mi się zrobić przynajmniej podobne do Twoich:)
    Cieszę się, że jesteś :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😁😁 wspaniale! Czekam na efekty 👍
      Dziękuję bardzo.

      Usuń
  4. Becia, nie wahaj się z tym octem! Mozna zrobić go dosłownie z wszystkiego! Teraz będą obierki z domowych ogórków i mięta - wychodzi pyszny. Jeśli nie masz warzyw niepryskanych - wyjedź za miasto i nazbieraj jakichś różnych ziółek i jadalnych kwiatków - też ci się zrobi. Jeśli nie mieszkasz gdzieś w Zimbabwe mogę ci wysłać matkę octową na start :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzyniu, na szczęście mieszkam na wsi 😁 Tylko u nas maliny dopiero w sierpniu są. Taki mamy klimat 😕

    OdpowiedzUsuń
  6. Pogacze prezentują się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka :) pamiętam, że dawno temu jadłam takie na Węgrzech :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale się apetycznie prezentują pogacze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. czemu nie założysz forum internetowego? Forum internetowego facebook nie może Ci zbanować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Beatka, bloguj! Te pogacze pożarłam oczami już tysiąc razy :-)
    P.S. A jak ocet?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo apetycznie i też myślałam, że to jest z ciasta francuskiego. Ja również posypuję wszystko sezamem i czarnuszką, bo daje fajny kontrast :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zerknijcie sobie na stronę https://www.phamily.pl/blog/artykul/jestes-tym-co-jesz.html tutaj możecie poczytać na temat zdrowego odżywiania diety i ogólnie zdrowia. Polecam bo ciekawy artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  13. Prosty przepis, ale zapowiada się super

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz